Verwoorden wat je denkt of voelt, is vaak moeilijk. Het zoeken naar “Wat denk ik?, Wat voel ik?, Wat klopt voor mij ?” is een heel proces. Vanuit actief luisteren, zoeken we samen met het kind of de jongere een manier om iets actief in beweging te zetten door op een creatieve manier ( met beeld, muziek, tekst, beweging, …) aan de slag te gaan. Op deze manier worden hoofd en hart met elkaar in verbinding gebracht. Verbindend werken en een plek creëren waar het kind of de jongere zich veilig voelt, is daarbij erg belangrijk. Hierbij is ook ruimte voor humor, grapjes maken, even op adem komen en gewoon jezelf mogen ‘zijn’.
De begeleidingssessies met het kind of de jongere staan centraal. Daarnaast wordt er regelmatig tijd gemaakt voor een gesprek met de context.
Aangezien ik op een symbool- communicatieve manier werk, kunnen ook kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking of een andere beperking bij mij terecht. We zoeken samen naar een communicatievorm die het beste bij het kind of de jongere past.